Wednesday, May 21, 2008

Αρτέμηδες vs Μύχους

Μία απάντηση στο φίλο Χάρη αλλά και μια αφορμή για συζήτηση.
Κάθε άποψη σας δεκτή.
Εγώ τουλάχιστον, απόλυτα σίγουρος, στο πεδίο, ποτέ δεν είμαι.
1. Προσπάθησα να διαβάσω αρκετά για αυτό το 8ωρο (4+4) θαλάσσιο ταξίδι. Κατά τη διάρκεια του κρατούσα σημειώσεις και παρατηρούσα με τα κιάλια (καμία σχέση με τις φωτο που βλέπετε)
2. Οι πολλές φωτογραφίες (500+) με 3/sec με χρονική διαφορά δευτερολέπτου δίνουν η κάθε μία μία διαφορετική πληροφορία. (π.χ. σε μία φωτογραφία μπορεί να διακρίνεται μόνο το κάτω μέρος ενός φτερού αλλά να διακρίνονται καθαρά τα σκούρα σημάδια (Μύχος). Δε στέκεται σα φωτογραφία αλλά δίνει μια χρήσιμη πληροφορία.
3. Οι Αρτέμηδες πλησίασαν (10+ φορές) το καράβι με ένα χαρακτηριστικό τρόπο. Ενα μόνο άτομο έρχονταν από τα πλάγια, κατάφερναν να προσπεράσουν (να κάνουν γύρα το καράβι) και πήγαιναν στο πίσω μέρος του καραβιού (σε μεγάλη απόσταση 100μ.) και στους κυματισμούς που έκανε το καράβι Εκεί βουτούσαν και τους έχανα. Από τις 10 φορές κράτησα τη μία και τις 9 άλλες τις έσβησα.
4. Οι Αρτέμηδες έχουν πιο ανοιχτό (καφε) πάνω πτέρωμα και είναι λιγο μεγαλύτεροι από τους Μύχους. Οι Μύχοι έχουν πίο κοντή ουρά, όπως και πιο στενή στο τέλος. Με τα κιάλια είδα και τα ποδια ελάχιστα πιο έξω από την ουρά.
5. Οι Αρτέμηδες έχουν πιο βαρύ και πιο ανοιχτό (προς το κίτρινο) ράμφος ενώ οι Μύχοι σχεδόν μαύρο.
6. Oi Μύχοι ψαρεύουν σε σμήνη πολλών ατόμων , και ανεπιτυχώς ανταγωνίζονται τους Ασημόγλαρους
7. Για τους Αρτέμηδες έχω 2 θετικές απόψεις από το eoebirding (XB & ΝΠ).
Οσο για τους Μύχους έχω 1 θετική απόψη του ΝΠ και μία μπερδεμένη. Αναφέρει και Αρτέμηδες και Μύχους. Είναι του ΠΛ ο οποίος έχει τεράστια εμπειρία γενικά αλλά και στο συγκεκριμένο βιότοπο.
Φυσικά οι φωτογραφίες δε δείχνουν όλα τα πιο πάνω.
Αφού αυτή τη φορά δε πέταξα το φακό στη θάλασσα θα τον κρατήσω για πολύ καιρό ακόμη.
Και μια που ανέφερα για φακό αυτές τις μέρες έχουν ανέβει οι πρώτες φωτογραφίες από έναν νέο φακό (Sigma 150-500 OS) που κυκλοφόρησε στο εξωτερικό. (Birdforum , Photonet).
Για φτωχούς ερασιτέχνες με εστιακή απόσταση 500mm

2 comments:

Unknown said...

δεν θυμαμαι φιλε μου Γιωργο τι σου έγραψα και σου δοθηκε ( ισως) η αφορμη να γραψεις αυτο το κειμενάκι αλλά το απόλαυσα ούτως η άλλως

Unknown said...

αν η απαντηση σου προς εμενα ειναι το οτι εσυ ποτε δεν εισαι σιγουρος στο πεδιο, τοτε σημαινει οτι σου εδωσα ατυη την εντυπωση για μενα. Λαθος μου.
κι αν σου ειπα οτι ο αρτεμης ειναι μυχος ή το αντιστροφο , ( δεν θυμαμαι) αυτο δεν σημαινει οτι ειμαι απολυτος σιγουρος για τις αναγνωρισεις μου.
την εκτιμηση μου κανω. ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΙΙΙ